Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Maksymiliana Marii Kolbego w Chmielniku

Poznajemy Polskę – wycieczka do Krakowa

Utworzono dnia 15.11.2021, 21:34

W ramach projektu „Poznaj Polskę” w dniu 9 listopada uczniowie z klas I – III wraz z opiekunkami i przewodnikiem wzięli udział w wycieczce do Krakowa. Celem wyjazdu było przede wszystkim poznanie zabytków i historii Krakowa oraz legend związanych z tym miastem. Kraków ma do zaoferowania mnóstwo podań, a najwięcej z nich związanych jest z Wawelem i okolicznymi kościołami. Słuchaliśmy więc  opowieści o królu Kraku i Wandzie, która nie chciała Niemca, o Smoku Wawelskim  zjadającym mieszkańców miasta. Pan przewodnik starał się zainteresować uczniów, zadając im pytania, organizując mini konkursy.

Naszą podróż po Krakowie rozpoczęliśmy od odwiedzin zwierząt w krakowskim zoo, następnie udaliśmy się na Kopiec Kościuszki. Po trudach wspinaczki  był czas na pyszny obiad. Po posiłku i krótkim odpoczynku udaliśmy się na  dziedziniec  Zamku Królewskiego na Wawelu, Katedrę Wawelską – miejsce koronacji królów Polski.  Potem  Drogą Królewską udaliśmy się na Rynek Główny. Tu odwiedziliśmy Sukiennice, a czas wolny  przeznaczyliśmy na zakup pamiątek.

Po tak bogatej lekcji historii troszkę zmęczeni ,ale bardzo zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Zapraszamy do obejrzenia fotograficznej kroniki z wyjazdu.