Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Maksymiliana Marii Kolbego w Chmielniku

,,POZNAJ POLSKĘ – ŚWIĘTOKRZYSKIE’’ - wycieczka klas I-III

Utworzono dnia 25.10.2022

21 X 2022r. odbyła się szkolna wycieczka do województwa świętokrzyskiego w ramach realizacji Programu „Poznaj Polskę”, realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Uczniowie klas I-III w magicznej, jesiennej scenerii mieli przyjemność odwiedzić zabytkowy zamek klasy międzynarodowej, Krzyżtopór, w Ujeździe. To pełna magii i tajemniczości ruina posadowiona w litej skale w latach 1621 – 1644. W zagubionej wśród pól i wzgórz ziemi opatowskiej, z dala od głównych dróg i szlaków weszliśmy w główną bramę wieży zegarowej, aby po przejściu przedsionka znaleźć się na dziedzińcu zamku.

Następnie udaliśmy się wzdłuż wysokich ścian pałacu na dziedziniec wewnętrzny, który wywołał w nas zachwyt nad pięknem architektury.

Jest to miejsce o kształcie eliptycznym, otoczone sklepionymi galeriami, przez które na parterze przejeżdżały pojazdy konne. Idąc w dalszym ciągu po osi zamku zeszliśmy pochyłym tunelem do ośmiobocznej wieży i do stajni zamkowej.

Kolejnym punktem naszej trasy było Muzeum Historyczno – Archeologiczne w Ostrowcu Świętokrzyskim i atrakcja na skalę światową Rezerwat Krzemionki Opatowskiej. Zaznaczyć trzeba, że krzemionkowskie kopalnie są jednym z najważniejszych zabytków prahistorii naszego kontynentu.

W rezerwacie rosną chronione rośliny ciepłolubne. Kładka stanowiąca podstawę naziemnej trasy pełni wobec nich funkcję ochronną. Jednocześnie wytycza tzw. edukacyjną ścieżkę przyrodniczą.

Idąc wraz z przewodnikiem przez rezerwat, dotarliśmy do pawilonu wystawowego, kryjącego wejście do największej kopalni. W podziemnym szlaku, zwiedziliśmy zrekonstruowaną zabudowę neolityczną tworzącą swego rodzaju "wioskę".

Ostatnim punktem naszej podróży był Sandomierz, gdzie czekała nas wycieczka po głównym rynku oraz wizyta w Zbrojowni Rycerskiej. Tam mogliśmy zobaczyć, a co najważniejsze i najciekawsze przymierzyć zbroje rycerskie, własnoręcznie wziąć miecz, kuszę czy też halabardę. Na koniec wycieczki zjedliśmy pyszny obiad w restauracji ,,Ojciec Mateusz’’ i zakupiliśmy pamiątki.

To był wspaniały dzień, który na długo zostanie w naszych sercach i wspomnieniach.

,,POZNAJ POLSKĘ – ŚWIĘTOKRZYSKIE’’ - wycieczka klas I-III

Utworzono dnia 25.10.2022, 21:49

Uczniowie klas I-III w magicznej, jesiennej scenerii mieli przyjemność odwiedzić zabytkowy zamek klasy międzynarodowej, Krzyżtopór, w Ujeździe. To pełna magii i tajemniczości ruina postawiona w litej skale w latach 1621 – 1644. W zagubionej wśród pól i wzgórz ziemi opatowskiej, z dala od głównych dróg i szlaków weszliśmy w główną bramę wieży zegarowej, aby po przejściu przedsionka znaleźć się na dziedzińcu zamku.