Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Maksymiliana Marii Kolbego w Chmielniku

Wycieczka klas IV- VI

Utworzono dnia 18.05.2023

Dnia 9 maja odbyła się wycieczka do Bałtowa – krainy dinozaurów. Uczestniczyli w niej uczniowie kl. IV, V i VI. Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od Jura Parku. Wędrując ścieżkami przez park mogliśmy podziwiać modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, oczywiście wszystkie naturalnej wielkości. Dzięki Pani przewodnik mogliśmy poznać burzliwą historię rozwoju życia na naszej planecie.
Następnie odwiedziliśmy Oceanarium, miejsce, w którym głębia oceanu przenika się z głębią trójwymiarowego przekazu. Tutaj mogliśmy przenieść się w świat podwodnego życia ogromnych gadów, spotkać z gatunkami, które żyły na Ziemi miliony lat temu.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było magiczne miejsce zwane Sabatówką. Dzieci poznały tu bajkową krainę czarownic i wiedźm, które porwały ich w wir zabaw i sztuczek.
Ogromną frajdę sprawiło wszystkim Bałtowskie Safari, które mieliśmy przyjemność podziwiać z pokładu amerykańskiego schoolbusa. Tutaj zobaczyliśmy kilkadziesiąt gatunków zwierząt zarówno tych rodzimych jak i egzotycznych przedstawicieli z innych kontynentów. Od  przewodnika dowiedzieliśmy  się wielu ciekawostek  o zwyczajach tutejszych zwierząt.
Po przejażdżce zwiedziliśmy cudowny Park Miniatur zamków i pałaców stanowiących najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe na przestrzeni 500 lat, a znajdujące się obecnie w granicach Polski. O historii Polski w bardzo obrazowy sposób opowiadał nam przewodnik – wesołek.
Po tych wielu atrakcjach udaliśmy się na pyszny posiłek a następie odwiedziliśmy Zwierzyniec dolny, gdzie mogliśmy zobaczyć wiele gatunków  ptaków i ssaków. Najwięcej entuzjazmu wzbudził oczywiście Kapibara.
Ostatnim, a zarazem najbardziej wyczekiwanym punktem wycieczki był park rozrywki wraz z kinem 5D, gdzie dzieciaki oddały się całkowitemu szaleństwu i do oporu wykorzystały czas na zabawę.